Wydział Finansów, Organizacji i Kadr

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 kwietnia 2017

Do zadań Wydziału Finansów, Organizacji i Kadr, należy w szczególności:

1) sporządzanie planów finansowych jednostki do projektu ustawy budżetowej oraz układu wykonawczego budżetu za dany rok;

2) prowadzenie prawidłowej i terminowej rachunkowości;

3) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd;

4) organizowanie prac w zakresie sporządzania, obiegu, przyjmowania oraz kontroli dokumentów księgowych, zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych i sprawne prowadzenie kontroli wewnętrznej;

5) prawidłowe i terminowe sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych i statystycznych;

6) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych i ich analiz;

7) prowadzenie rachuby płac, rozliczeń ZUS oraz terminowy pobór i przekazywanie podatku dochodowego do właściwego urzędu skarbowego;

8) dokonywanie wstępnych, bieżących i następnych kontroli wewnętrznych operacji gospodarczych;

9) prowadzenie ewidencji majątku Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami;

10) zapewnienie prawidłowego wykorzystania środków finansowych, zgodnie z planami finansowymi jednostki oraz obowiązującą klasyfikacją wydatków budżetowych;

11) kontrola formalna i rachunkowa dokumentów obrotu gotówkowego kasy oraz dokumentów stanowiących podstawę do regulowania zobowiązań jednostki;

12) przygotowywanie okresowych analiz, zarządzeń wewnętrznych oraz decyzji z zakresu realizacji wydatków budżetowych;

13) sprawdzanie dokumentów pod względem formalno - rachunkowym oraz przygotowanie ich do zatwierdzenia;

14) bieżące dekretowanie dokumentów z zakresu operacji bezgotówkowych oraz ich rejestrowanie w programie księgowym;

15) potwierdzanie i uzgadnianie w okresach miesięcznych występujących sald na kontach rozrachunkowych;

16) dokonywanie analizy kosztów i wydatków w stosunku do operacji bezgotówkowych;

17) prowadzenie ewidencji wydatków strukturalnych, sporządzanie sprawozdań oraz projektów zarządzeń wewnętrznych w tym zakresie;

18) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;

19) dekretowanie listy płac w systemie księgowym;

20) prace przygotowawcze przy konstruowaniu budżetu zadaniowego Urzędu, opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych oraz sprawozdań z realizacji wydatków w układzie zadaniowym;

21) merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych;

22) przygotowywanie danych do okresowych sprawozdań z uwzględnieniem celów oraz działań realizowanych przez Urząd;

23) prowadzenie całości spraw kadrowych pracowników Urzędu i Delegatury;

24) przygotowywanie dokumentów związanych z przyjmowaniem do pracy i zwalnianiem pracowników, ewidencja czasu pracy;

25) przygotowywanie dokumentów związanych z przejściem pracowników na emeryturę lub rentę;

26) planowanie i koordynowanie urlopów, szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu i Delegatury;

27) załatwianie spraw związanych z legitymacjami służbowymi i ubezpieczeniowymi;

28) przygotowywanie materiałów związanych z awansowaniem, nagradzaniem, odznaczaniem i karaniem pracowników Urzędu i Delegatury;

29) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych pracowników;

30) prowadzenie spraw związanych z okresowymi badaniami profilaktycznymi, szkoleniami oraz zwolnieniami lekarskimi pracowników Urzędu i Delegatury;

31) zapewnienie ochrony danych osobowych;

32) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;

33) zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych zatrudnianych pracowników oraz wyrejestrowanie pracowników;

34) sporządzanie i przekazywanie do ZUS deklaracji zbiorczych oraz dokonywanie korekt deklaracji ZUS;

35) prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej spraw kadrowych;

36) naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń za prace zlecone, sporządzanie rocznych rozliczeń PIT;

37) przekazywanie w formie elektronicznej stosownych miesięcznych i rocznych informacji dla PFRON;

38) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem Urzędu w materiały, urządzenia i wyposażenie na cele administracyjne i biurowe;

39) obsługa i przygotowanie narad, konferencji, szkoleń organizowanych przez Wojewódzkiego Konserwatora;

40) prowadzenie rejestru faktur zakupów i usług;

41) prowadzenie magazynu materiałów biurowych, technicznych, środków trwałych o charakterze wyposażenia, druków;

42) prowadzenie nadzoru nad sprzętem będącym w użytkowaniu poszczególnych Wydziałów Urzędu oraz dokumentacji związanej z przenoszeniem sprzętu i jego likwidacją;

43) prowadzenie rejestru zamówień publicznych;

44) rozliczanie zużycia paliwa w samochodzie służbowym;

45) opracowywanie informacji umieszczanych na stronie Urzędu;

46) obsługa Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków;

47) prowadzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Urzędu;

48) przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji;

49) prace przygotowawcze przy konstruowaniu budżetu zadaniowego Urzędu;

50) sporządzanie sprawozdań z budżetu zadaniowego Urzędu;

51) prowadzenie i załatwianie bieżących spraw związanych z organizacją wewnętrzną Urzędu;

52) współpraca ze stanowiskiem do spraw dotacji na zabytki;

53) współpraca ze stanowiskiem do spraw obsługi sekretariatu;

54) koordynowanie działań dotyczących wprowadzenia i funkcjonowania systemu EZD;

55) wykonywanie czynności administracyjnych budynku;

56) prowadzenie dziennika remontów, książki budynku;

57) prowadzenie skorowidza i sprawozdawczości działań realizowanych w zakresie stanowiska;

58) prowadzenie sekretariatu Wojewódzkiego Konserwatora;

59) obsługa interesantów, przyjmowanie skarg i wniosków (w tym dotyczących informacji publicznej) skierowanych do Wojewódzkiego Konserwatora oraz prowadzenie rejestrów w tym zakresie;

60) prowadzenie ewidencji zarządzeń wewnętrznych, poleceń wyjazdów służbowych, wyjść w godzinach służbowych;

61) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do odpowiednich stanowisk pracy;

62) prowadzenie biura podawczego Urzędu;

63) wysyłanie, przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji i przesyłek;

64) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla zespolonej administracji rządowej w województwie;

65) zarządzanie pocztą elektroniczną;

66) świadczenie usług transportowych na rzecz Urzędu;

67) wykonywanie zadań zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1534, ze zm.);

68) udzielanie informacji publicznej na wniosek zainteresowanego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764, ze zm.).