Wydział Finansów, Organizacji i Kadr
Do zadań Wydziału Finansów, Organizacji i Kadr, należy w szczególności:
1) sporządzanie planów finansowych jednostki do projektu ustawy budżetowej oraz układu wykonawczego budżetu za dany rok;
2) prowadzenie prawidłowej i terminowej rachunkowości;
3) zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez Urząd;
4) organizowanie prac w zakresie sporządzania, obiegu, przyjmowania oraz kontroli dokumentów księgowych, zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych i sprawne prowadzenie kontroli wewnętrznej;
5) prawidłowe i terminowe sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań finansowych i statystycznych;
6) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych i ich analiz;
7) prowadzenie rachuby płac, rozliczeń ZUS oraz terminowy pobór i przekazywanie podatku dochodowego do właściwego urzędu skarbowego;
8) dokonywanie wstępnych, bieżących i następnych kontroli wewnętrznych operacji gospodarczych;
9) prowadzenie ewidencji majątku Urzędu zgodnie z obowiązującymi przepisami;
10) zapewnienie prawidłowego wykorzystania środków finansowych, zgodnie z planami finansowymi jednostki oraz obowiązującą klasyfikacją wydatków budżetowych;
11) kontrola formalna i rachunkowa dokumentów obrotu gotówkowego kasy oraz dokumentów stanowiących podstawę do regulowania zobowiązań jednostki;
12) przygotowywanie okresowych analiz, zarządzeń wewnętrznych oraz decyzji z zakresu realizacji wydatków budżetowych;
13) sprawdzanie dokumentów pod względem formalno - rachunkowym oraz przygotowanie ich do zatwierdzenia;
14) bieżące dekretowanie dokumentów z zakresu operacji bezgotówkowych oraz ich rejestrowanie w programie księgowym;
15) potwierdzanie i uzgadnianie w okresach miesięcznych występujących sald na kontach rozrachunkowych;
16) dokonywanie analizy kosztów i wydatków w stosunku do operacji bezgotówkowych;
17) prowadzenie ewidencji wydatków strukturalnych, sporządzanie sprawozdań oraz projektów zarządzeń wewnętrznych w tym zakresie;
18) prowadzenie ewidencji analitycznej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych;
19) dekretowanie listy płac w systemie księgowym;
20) prace przygotowawcze przy konstruowaniu budżetu zadaniowego Urzędu, opracowywanie projektów zarządzeń wewnętrznych oraz sprawozdań z realizacji wydatków w układzie zadaniowym;
21) merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych;
22) przygotowywanie danych do okresowych sprawozdań z uwzględnieniem celów oraz działań realizowanych przez Urząd;
23) prowadzenie całości spraw kadrowych pracowników Urzędu i Delegatury;
24) przygotowywanie dokumentów związanych z przyjmowaniem do pracy i zwalnianiem pracowników, ewidencja czasu pracy;
25) przygotowywanie dokumentów związanych z przejściem pracowników na emeryturę lub rentę;
26) planowanie i koordynowanie urlopów, szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu i Delegatury;
27) załatwianie spraw związanych z legitymacjami służbowymi i ubezpieczeniowymi;
28) przygotowywanie materiałów związanych z awansowaniem, nagradzaniem, odznaczaniem i karaniem pracowników Urzędu i Delegatury;
29) prowadzenie ewidencji delegacji służbowych pracowników;
30) prowadzenie spraw związanych z okresowymi badaniami profilaktycznymi, szkoleniami oraz zwolnieniami lekarskimi pracowników Urzędu i Delegatury;
31) zapewnienie ochrony danych osobowych;
32) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;
33) zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych zatrudnianych pracowników oraz wyrejestrowanie pracowników;
34) sporządzanie i przekazywanie do ZUS deklaracji zbiorczych oraz dokonywanie korekt deklaracji ZUS;
35) prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej spraw kadrowych;
36) naliczanie zaliczek na podatek dochodowy od wynagrodzeń za prace zlecone, sporządzanie rocznych rozliczeń PIT;
37) przekazywanie w formie elektronicznej stosownych miesięcznych i rocznych informacji dla PFRON;
38) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem Urzędu w materiały, urządzenia i wyposażenie na cele administracyjne i biurowe;
39) obsługa i przygotowanie narad, konferencji, szkoleń organizowanych przez Wojewódzkiego Konserwatora;
40) prowadzenie rejestru faktur zakupów i usług;
41) prowadzenie magazynu materiałów biurowych, technicznych, środków trwałych o charakterze wyposażenia, druków;
42) prowadzenie nadzoru nad sprzętem będącym w użytkowaniu poszczególnych Wydziałów Urzędu oraz dokumentacji związanej z przenoszeniem sprzętu i jego likwidacją;
43) prowadzenie rejestru zamówień publicznych;
44) rozliczanie zużycia paliwa w samochodzie służbowym;
45) opracowywanie informacji umieszczanych na stronie Urzędu;
46) obsługa Wojewódzkiej Rady Ochrony Zabytków;
47) prowadzenie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych Urzędu;
48) przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji;
49) prace przygotowawcze przy konstruowaniu budżetu zadaniowego Urzędu;
50) sporządzanie sprawozdań z budżetu zadaniowego Urzędu;
51) prowadzenie i załatwianie bieżących spraw związanych z organizacją wewnętrzną Urzędu;
52) współpraca ze stanowiskiem do spraw dotacji na zabytki;
53) współpraca ze stanowiskiem do spraw obsługi sekretariatu;
54) koordynowanie działań dotyczących wprowadzenia i funkcjonowania systemu EZD;
55) wykonywanie czynności administracyjnych budynku;
56) prowadzenie dziennika remontów, książki budynku;
57) prowadzenie skorowidza i sprawozdawczości działań realizowanych w zakresie stanowiska;
58) prowadzenie sekretariatu Wojewódzkiego Konserwatora;
59) obsługa interesantów, przyjmowanie skarg i wniosków (w tym dotyczących informacji publicznej) skierowanych do Wojewódzkiego Konserwatora oraz prowadzenie rejestrów w tym zakresie;
60) prowadzenie ewidencji zarządzeń wewnętrznych, poleceń wyjazdów służbowych, wyjść w godzinach służbowych;
61) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do odpowiednich stanowisk pracy;
62) prowadzenie biura podawczego Urzędu;
63) wysyłanie, przyjmowanie i ewidencjonowanie korespondencji i przesyłek;
64) zapewnienie właściwego obiegu dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla zespolonej administracji rządowej w województwie;
65) zarządzanie pocztą elektroniczną;
66) świadczenie usług transportowych na rzecz Urzędu;
67) wykonywanie zadań zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej ( j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1534, ze zm.);
68) udzielanie informacji publicznej na wniosek zainteresowanego, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764, ze zm.).