Wydział Zabytków Ruchomych, Rejestru Zabytków i Dotacji na Zabytki

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 kwietnia 2017

Do zadań Wydziału Zabytków Ruchomych, Rejestru Zabytków i Dotacji na Zabytki, należy w szczególności:

1) planowanie i prowadzenie inspekcji zabytków ruchomych oraz dokonywanie oceny i weryfikacji danych dotyczących tych obiektów w tym:

   a) sposobu użytkowania zabytków,

   b) aktualnego stanu zachowania zabytków oraz określenia zagrożeń,

   c) prawidłowości i terminowości prowadzonych prac konserwatorskich przy zabytkach ruchomych,

  d) prawidłowości dokumentacji oraz toku prac konserwatorskich i innych prac przy zabytkach, a także między innymi posiadanie niezbędnych pozwoleń, kwalifikacji osób prowadzących i nadzorujących pracę,

  e) aktualnych właścicieli i użytkowników obiektów zabytkowych;

2) przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń, pozwoleń, opinii i innych pism z zakresu ochrony i opieki nad zabytkami;

3) konsultowanie projektów, programów i zamierzeń inwestycyjnych dotyczących zabytków ruchomych;

4) współdziałanie w zakresie ochrony zabytków ruchomych z ich właścicielami oraz współpraca w tym zakresie z kolekcjonerami;

5) udział w komisjach odbioru prac konserwatorskich prowadzonych w oparciu o pozwolenia wydane przez Wojewódzkiego Konserwatora;

6) rozpoznawanie wartości zabytków niezbędnych dla realizacji zadań w oparciu o dokumentację archiwalną, fotograficzną, ikonografię i publikacje;

7) gromadzenie, systematyzowanie, aktualizacja zgodnie z obowiązującymi przepisami wojewódzkiej ewidencji zabytków ruchomych i nieruchomych;

8) prowadzenie rejestru zabytków ruchomych i nieruchomych znajdujących się na terenie województwa świętokrzyskiego;

9) przygotowywanie dokumentów i danych dla przeprowadzenia postępowania administracyjnego w związku ze skreśleniem lub wpisem zabytku do rejestru zabytków oraz opracowywanie merytoryczne uzasadnienia tych decyzji;

10) prowadzenie archiwum głównego WUOZ i jego udostępnianie dla celów badawczych;

11) opracowywanie wykazów zabytków ruchomych i nieruchomych w układach administracyjnych, rzeczowych i liczbowych dla potrzeb Wojewódzkiego Konserwatora oraz innych zainteresowanych podmiotów;

12) sprawdzanie pod kątem formalnym, rachunkowym i merytorycznym wniosków o udzielenie dotacji celowych oraz ofert na realizację zadań publicznych, zleconych organizacjom pozarządowym i podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego;

13) przygotowywanie umów o przyznaniu dotacji celowych, zawieranych pomiędzy Urzędem, a użytkownikami (właścicielami lub posiadaczami zabytków);

14) przygotowywanie umów o powierzenie lub wsparcie realizacji zadania w zakresie ochrony dóbr kultury, zawieranych pomiędzy Urzędem, a organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;

15) sprawdzanie pod kątem formalnym, rachunkowym i merytorycznym rozliczeń umów (rozliczeń wykonanych prac);

16) prowadzenie rejestru wniosków i rejestru umów o przyznaniu dotacji celowych oraz wykazu udzielonych dotacji;

17) sporządzanie zestawień zawartych umów i poniesionych wydatków dotyczących dotacji przeznaczonych na prace przy zabytkach;

18) zatwierdzanie ofertowych i powykonawczych kosztorysów remontów i konserwacji w związku z dotacjami Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w zakresie zgodności planowanych lub zrealizowanych prac z decyzjami Wojewódzkiego Konserwatora, zezwalającymi na ich przeprowadzenie;

19) gromadzenie dokumentacji związanej z prowadzonymi sprawami;

20) przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji;

21) wykonywanie zadań zgodnie z ustawą z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1534, ze zm.);

22) udzielanie informacji publicznej na wniosek zainteresowanego, zgodnie  z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie  do informacji publicznej (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 1764, ze zm.).